mandag den 28. juli 2014

Anastazia Vang har skrevet en lille uhyggelig krimi om en pige, der pludselig har fået nok af sin mobber ...


Anastazia Vang

Mobberen

 

 
Det var en dejlig solskinsdag ...

 Indtil jeg kom i skole …

Han stod der og ventede på mig henne ved det gamle skur. Jeg kikkede ned i jorden og prøvede at komme hurtigt til time, men han fulgte lige så hurtigt efter mig. Da han så nåede op til mig, så begyndte han igen.

Og sådan begyndte min dag hver eneste dag, med at blive mobbet.

Jeg sagde ”stop” til ham flere gange, men han blev ved.

Men så en dag fik jeg nok. Jeg tog en kniv med i skole. Den ville jeg stikke ham i ryggen med, for han sad lige foran mig i timerne. 

Vi skulle have matematik i anden time.

Timen begyndte, jeg var lidt bange. Mon der var nogen, der lagde mærke til, at jeg stak min hånd i tasken. Jeg tog stille kniven frem. Jeg var vildt bange. Men så tog jeg mod til mig og stak den i ryggen på ham.

Han skreg, da jeg hurtigt tog kniven ud af ryggen på ham igen. Der løb lidt blod ned på han hvide trøje.

Så løb jeg ud af klasseværelset og langt væk fra skolen.

Ikke så langt fra skolen var der en lille skov, hvor jeg havde en lille hule. Som lå højt oppe i et træ og hvor granene gik ned over.

Der gemte jeg mig. Længe.

Nu kunne jeg høre en høj lyd. Nogle folk gik ikke så langt fra min hule. Jeg kunne også høre en stor hund gå. Jeg kiggede ud ad vinduet i min træhule og opdagede, at det var politiet.

 Pludselig råbte en mand:  ”Kom ned eller jeg kommer op.”

De havde fundet mig.

 Jeg kikkede ned i men taske, og kniven var der ikke, jeg må have tabt den, da jeg løb.

 Så må jeg komme ned og tage min straf, tænkte jeg.

Det eneste, de ville spørge mig om, var, om det var min kniv, de havde fundet. Jeg løj og sagde ”nej”.

Så kunne jeg se mine spor i jorden, og de endte ved min træhule.

Så sagde den ene ”om han måtte se i min taske”. Jeg sagde ”ja” og hentede min taske.

 Men der havde jeg jo haft kniven i, da jeg løb væk fra skolen.

Så kikkede han i tasken, og der lå blod…

” Hvorfor er der blod i bunden af din taske,” spurgte han.

Jeg løj igen og sagde ”at jeg havde fået næseblod, da jeg skulle hente min ene bog”

Men de havde taget fingeraftryk fra kniven, og han ville også have mit fingeraftryk og så sammenlignede han dem og fandt så ud af, at der er mig som har gjort det.

Min straf var, at jeg skulle til et sted, der heder Børn/unge-huset i et år.

Min mor kom tit på besøg, og da jeg kom hjem, skulle jeg skifte skole, og det ville jeg også, for så blev jeg måske ikke mobbet.

 Og der blev jeg heller ikke. For alle vidste, hvad jeg havde gjort…

Mobberen fik en times eftersidning!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar